Ik ben onderhoudstechnieker voor locomotieven en werk al 5 jaar bij RSN. Hiervoor werkte ik in een garage, maar ik wilde de baan op en zocht meer afwisseling. Via de VDAB kwam ik bij RSN terecht.
In het begin werkte ik bij de ketelwagons, maar al snel werd ik op de afdeling locomotieven gezet. Dat bevalt me prima. Het onderhoud aan de locs is heel uitdagend, er komt vanalles bij kijken: mechanica, elektriciteit, pneumatica… De ene keer vervangen we een defecte lamp, de andere keer zoeken we uren in de bekabeling naar de oorzaak waarom een bepaalde sensor niet werkt.
Voor de ene klant bouwen we locs mee op, voor een andere installeren we een track & trace systeem zodat de klant niet alleen de locatie van zijn loc kan bepalen, maar ook storingen kan uitlezen waardoor interventies veel gerichter kunnen verlopen.
We zijn vaak op locatie, de ene week zijn we hier in het werkhuis, de andere week zijn we aan de kust en soms doen we ook interventies in Frankrijk of Nederland. Je moet dus graag onderweg zijn. Bovendien werken we bijna altijd buiten. In de zomer is dat plezant, in de winter moet je tegen regen en kou kunnen. Ik werk hier graag: ik heb veel vrijheid en krijg voortdurend de kans om bij te leren. Ik werk in een tof team met plezante collega’s, we helpen elkaar en zoeken samen naar oplossingen.